Bokfrågornas ABC

Nu har vi kommit fram till bokstaven P hos

http://lillaosblogg.wordpress.com/

1. Pseudonymer används ibland av författare. Vad tycker du om det? Vilken pseudonym skulle du rekommendera oss att läsa?

2. Vem är din favoritpappa i litteraturens värld?

3. Popularitet vs. kvalitet. Vad har du för åsikter om detta dilemma?

4. Pocket eller inbunden?

1. Jag förstår inte riktigt vitsen med pseudonym förutom när det handlat om kvinnor som inte fått skriva men blivit utgivna under manligt namn. Jag måste nog läsa Hypnotisören av Lars Kepler för jag ska lyssna på paret Ahndoril på litterär kryssning nästa vecka.

2. Jag tyckte om pappan i Dårens dotter av Mian Lodalen trots att han var helt galen.

Dårens dotter

3. Det är irriterande att det ges ut en massa dåliga böcker som säljer för att det är populära namn men jag har ofta inget emot så kallad skräplitteratur. Ibland vill jag ha något lättsmält och vill till exempel läsa Elsas mode av Sofi Fahrman.

4. Om det är tjocka böcker ska det helst vara pocket för de blir så tunga annars, men det är en viss känsla i att öppna en ny efterlängtad inbunden, så jag säger både och.


Kommentarer
Postat av: Lilla O

Både och blev det hos mig också. Pocket är helt klart billigast och bäst på många sätt, men de inbundna är definitivt vardagslyx.



Gillade inte Hypnotisören så värst, lite överdrivet blodig för min smak, men hypnotisören själv gillade jag.

2010-03-10 @ 20:27:06
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0