Finlandsfärja

Imorgon åker jag till Stockholm och på onsdag-torsdag ska jag på litterär båtsalong med tidningen Vi. Det känns lite fånigt att åka till Finland och inte kliva av där, men jag kommer inte att sätta min fot i Åbo när vi är där mellan sex och sju på morgonen.

Åtta författare ska med på resan och berätta om sina böcker. Av Alexander och Alexandra Coelho Ahndoril har jag inte läst Hypnotisören (pseudonym Lars Kepler) men ska nog. Av P O Enquist har jag inte läst något men ska nog läsa självbiografiska Ett annat liv. Av Per Agne Erkelius har jag inte läst något men ska nog läsa Hotel Galicja. Av Monika Fagerholm har jag läst Diva som jag tyckte var skitdålig men ska kanske läsa Den amerikanska flickan och Glitterscenen. Av Jonas Karlsson har jag läst novellsamlingarna Det andra målet och Den perfekte vännen som jag tyckte mycket om. Av Carina Rydberg har jag läst Den högsta kasten som inte var lika skvallrig som jag trodde och ska läsa Den som vässar vargars tänder. Av Karolina Ramqvist har jag läst Flickvännen och More fire som jag tyckte var bra.


Hypnotisören

Kommentarer
Postat av: Gunilla

själva grejen med kryssningar är egenligen fånig :)... men spelar roll då :)

2010-03-16 @ 15:15:36
URL: http://www.smulan-67.blogspot.com
Postat av: Ylva

Gunilla. Ja, kryssningar är fåniga, men litterär båtsalong lär väl inte bli något finlandsfärjefylleri...

2010-03-16 @ 22:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0