Kulturkullan

Vecka 11

* Läser: Casanovas kvinna av Åsa Hellberg. En sann historia men med utbytta namn. Lotta träffar Jonas genom nätdejting och det tar inte lång tid innan de är ett par på riktigt. Det är i alla fall vad Lotta tror, för hon har raderat sin profil på dejtingsajten, men när hon går in och kollar finns Jonas kvar. Även hans "avlagda" mobil är igång så att han kan ta emot SMS från andra kvinnor. När Lotta inser att Jonas är fast i ett sexmissbruk väljer hon att stanna kvar och att hjälpa honom att kämpa emot.

Casanovas kvinna

* Lyssnar på: Jamie Cullum på Spotify. Från presentationstexten: "British pianist/vocalist Jamie Cullum mixes jazz with melodic pop and rock into a crossover style that calls to mind such artists as Harry Connick, Jr., and Norah Jones." Jag gillar egentligen inte jazz, men det här är så light så det funkar för mig. Han har en behaglig röst och det räcker långt.

* Veckans citat: "Nu går jag till Marocko!".
Det lät så härligt när min kompis sa det igår på den internationella festen när hon skulle hämta mat.

* Veckans händelse: Sophie Zelmani på Växjö teater kl.19.30. Jag ska inte dit, dels för att det är för dyrt och dels för att jag ska på kryssning till Finland, men det hade varit roligt.

Kommentarer
Postat av: FOTOGRABBEN.SE

Har du haft en bra helg?

2010-03-14 @ 17:26:37
URL: http://fotograbben.se
Postat av: Neha

Tack=)

Hehe det är lite det som är meningen med min bild^^ Men det är en helt vanlig fryspåse:P



Hur mår du idag då?=)

2010-03-15 @ 08:35:29
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0