DVD-dag

Jag säger fortfarande att jag ska titta på video när jag menar DVD. Nu har jag äntligen lärt mig hur man gör med vår komplicerade TV-anläggning när man vill titta på film. Det är TV, CD-spelare, DVD och säkert flera saker att hålla reda på och man måste koppla om en sladd när man vill titta på video (film, DVD).

Idag är jag hemma och tittar på DVD varvat med att läsa och sitta vid datorn. Sedan kanske jag går ut på stan och tittar på rallybilar men det är så grått och trist så jag känner mest för att ligga i soffan.


Gammal TV med fyra lådor under och en ovanpå, osäkert vad de gör allihop...

För att försöka sluta att vara så sur som jag är idag, för att jag vaknat tidigt fast jag är ledig, har jag tittat på Parlamentet 10 år och nu ska jag titta på -De´ä kanon..., det bästa med Robert Gustafsson från 2009, en film som jag gav maken i julklapp men som vi inte orkat igenom än. Korta sketcher blir ganska drygt i 2 1/2 timme. Nej, vi tittar inte så ofta på inspelat material (hur man undviker att säga video) här.

Kommentarer
Postat av: Mary

Du känner förmodligen igen mig från Sunnerboskolan, eftersom jag läser på Vux där!

Har förövrigt 2 böcker som är nån vecka försenade, SORRY!!

2010-05-13 @ 17:42:13
URL: http://marialy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0