Kulturkullan

Vecka 18

* Läser: Mannen som älskade Yngve av Tore Renberg. Killen som skrivit boken är två år äldre än mig och skriver om 1990, visserligen i Norge, men det är väldigt mycket som påminner mig om min gymnasietid. Jarle är tillsammans med Katrine och älskar verkligen tjejer. Mot sin vilja blir han kär i Yngve, den nye killen på skolan.

Mannen som älskade Yngve

* Lyssnar på: Cornelis Vreeswijk med Gudrún Gunnars. CD från 2009. Jag har aldrig tyckt om Cornelis röst men han har skrivit många fina sånger och på isländska blir det helt fantastiskt! Jag vet inte hur jag ska hitta isländska bokstäver men titta vad fint ändå!

Allmargir ganga í gatslitnum skóm
en geturdu útskýrt tad?
Gud fadir í himneskum helgidóm
hefst kannski of litid ad

* Veckans citat:
"Det man inte minns har inte hänt."
Ur ett mail med nya ordspråk

* Veckans händelse: Grease i Älmhult 6-9 maj.
http://www2.smp.se/section_calendar.php?args=&rid=3&kat=22&ort=&eid=79072&action=1&limit=0&tot=11

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0