Knästrumpor

Jag har länge undrat när man ska använda knästrumpor. Eftersom jag inte vill ha strumpor alls helst så dröjer det långt in på hösten innan jag har det och då är det för kallt med knästrumpor. Nu har jag, tio år efter alla andra, kommit på att jag kan ha dem utanpå strumpbyxor (nylonstrumpor/tights/leggings) och köpte ett par fina gråa på Gina Tricot.



Jag brukar också undra om man ska ha dem under eller över knäet och köpte därför ett par over knee så är det liksom inga problem. Förutom att de inte går upp över knäna. Jag är lång men inte extremt, 172 cm, så varför får jag inte upp dem högre? Har jag osedvanligt långa vader? Varför har ingen berättat det, i så fall? Långa ben är ju snyggt.


Just den här kombon var kanske lite mycket mönster, men annars blir det snyggt utanpå strumpor. Varje år tänker jag att det är så fint med grova kängor, stickade strumpor och kjolar/klänningar. Nu ska jag ta och klä mig så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0