Mario Vargas Llosa

Nobelpristagare i litteratur blev Mario Vargas Llosa från Peru. Vi satt fyra stycken inne på vårt lilla kontor på skolbiblioteket och lyssnade på radio när det avslöjades. Fast först när Peter Englund sagt namnet var vi bara ett stort "Va?" för det lät mest som capricciosa när han uttalade det.

Jag googlade raskt upp det och hämtade de tre böcker vi faktiskt har av honom och en blev utlånad direkt av en man som ringde och frågade om han fick låna och vi var enda biblioteket i kommunen som hade den boken.

Jag har inte läst något av honom men har hört namnet och det får man vara glad för i Nobelprissammanhang. Mina föräldrar ska åka till Peru så de kanske köper något av honom på spanska.


Min bokhylla. Utan Nobelpristagare. Nej, förresten, där står en Lagerlöf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0