Våra vänners liv

Igår såg jag den nya serien Våra vänners liv och tyckte den var bra. Men jag störde mig lite på att killarna var i så olika åldrar, åtminstone de som spelar dem. På vissa ställen står det att de är i 35-årsåldern och på andra 40-årsåldern och det kanske inte är så stor skillnad, men när jag googlade skådisarna visade de sig vara mellan 31 och 43 år gamla. Erik Johansson som är yngst ser mycket yngre ut än Jacob Ericksson. Kanske är det okej för män men en kvinna som är 31 vill inte bli kallad "en kvinna i 40-årsåldern".

Framgooglad ålder:
Gustaf Hammarsten, född -67
Shanti Roney, född -70
Erik Johansson, född -79
Jacob Ericksson, född -67

http://svt.se/2.135604/vara_vanners_liv


Kvinna i 35-årsåldern.


Kommentarer
Postat av: Rondine

Du, precis min tanke också.

Den där Erik inte bara är ganska mycket yngre än de andra, han ser dessutom yngre ut än vad han är.

Konstigt hur de tänker, filmmakarna.

2010-10-20 @ 18:07:52
URL: http://rondine.blogg.se/
Postat av: Ylva

Rondine. Ja, dessutom kommer jag ihåg honom från när han var riktigt ung i olika barnprogram.

2010-10-20 @ 18:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0