Gamla meriter

Oj, vad jag skröt om gamla meriter på en fest igår! När jag träffade en kille från Smedjebacken berättade jag att vi vann skol-DM i basket i femman, över Smedjebacken. Han sa att det var troligen över hans klasskompisar då, för vi är samma årgång!

Några vänner var på tjugoårsjubiléet av Ljungbergmuséet igår och då, liksom på invigningen talade före detta kulturminister Bengt Göransson. Honom har jag pratat med. Jag vann en poesitävling och fick ta emot pris ur hans hand. Det var nog när jag gick i sexan. Det är lite synd att min karriär peakade på mellanstadiet...


Här är jag och två andra små poeter, samt Bengt Göransson.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Är det månne i Hedemoratrakten du gjorde framträdandet :) grattis i efterskott

2010-09-13 @ 14:09:59
URL: http://smulan-67.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Gunilla. Japp, i själva Smedjebacken. Tack.

2010-09-13 @ 16:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0