Kulturkullan

Vecka 38

* Läser: Kapten Nemos bibliotek av Per Olov Enquist. Den här boken har jag tänkt läsa sedan jag hörde P O på litterär båtsalong i mars, men det var bra att jag läste hans biografi Ett annat liv först för den här förstår jag inte alls. Bakgrunden med ett par bortbytta barn i Västerbotten på 40-talet är tydligen sann, men han har broderat ut den med synnerligen overkliga detaljer. Han har ett vackert språk, men jag gillar mest realistiska böcker.

Kapten Nemos bibliotek
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=917263345X

* Lyssnar på: Facit med Säkert! på Spotify. Nytt album med Annika Norlin som även kallat sig Hello Saferide. Hon är så lysande när hon sjunger på svenska! Bra texter, annorlunda röst, sympatiskt och trevligt.

* Veckans citat:
Kille på fest: Lena Philipsson ska gifta sig med Holknekt.
Jag: Va? Var det inte han som spelade in en porrfilm med sig själv och horor?
Killen: Nej, det var Pål Hollender. Holknekt grundade Odd molly. Du tänker mer på porr än på kläder...

* Veckans händelse: Bokmässan i Göteborg 23-26 september.

http://www.bok-bibliotek.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0