Kulturkullan

Vecka 36

* Läser: Håpas du trifs bra i fengelset av Susanna Alakoski. Svinalängorna var väldigt bra och jag tror att denna också är det, men det första kapitlet var jobbigt att läsa för det var talspråkiga sidor. En bit in i boken har den ändrat stil. Boken handlar om Anni som har en bror som knarkar och sitter i fängelse.

Håpas du trifs bra i fengelset
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100124354

* Lyssnar på: Justin Bieber på Spotify. Jag får hjärntorka ibland när jag ska försöka hitta på något att lyssna på på Spotify och idag var Bieber det första namn som dök upp för mig, så då blev det han. Det är inte något jag brukar lyssna på i vanliga fall, men det är lättlyssnat och funkar som bakgrundsmusik. Pojkpop.

* Veckans citat:
Jag: "Du har glitter i polisongerna! Har du lånat av mig?"
Maken: "Nej, det är nog järnfilspån".
(Jag tycker det skulle vara jättefestligt om han lånade mitt kroppsglitter.)

* Veckans händelse: Den fantastiska räven på Ljungby Bio Kontrast, måndag kl.19.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0