Om namn

Idag blev jag lite stressad när det kom in en förstaklass och skulle låna böcker. Jag kan inte förvänta mig att de små ska kunna sina personnummer så jag frågade vad de hette i stället. Det är inte så lätt för halvdöva mig att höra vad småländska barn säger.

Jag: Vad heter du?
Pojke: Oskar.
Jag: Med C eller K?
Pojke: Jag stavar med Z.
Jag: ???
(Killen heter Oszkar.)

Jag: Vad heter du?
Flicka: Duyhuy.
Jag: Eh, hm?
Flicka: Jag stavar med D.
Jag till kollega: Kan du ta hand om det här?
(Tjejen heter Duyen Huynh.)


Jag är nyklippt. I protest mot att han klippte för mycket förra gången har jag inte varit hos frisören på sexton veckor.

Kommentarer
Postat av: Suzie

Hahaha! Jag är bara 21, men hör också dåligt.

2010-09-09 @ 21:33:31
URL: http://susannawinther.blogg.se/
Postat av: Ylva

Suzie. Hörsel behöver inte ha med ålder att göra.

2010-09-10 @ 17:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0