Kulturkullan

Vecka 16
* Läser: Rädd att flyga av Erica Jong. En klassiker bland annat för sina sexscener. Boken föddes vid samma tid som jag, -73 i original och -75 på svenska (jag är -74) så det är kul för mig att läsa om den tiden. Jag drar paralleller till Maken av Gun-Britt Sundström och Bitterfittan av Maria Sveland men har aldrig upplevt de problem som det påstås innebära att vara kvinna.
* Lyssnar på: Charm School med Roxette på Spotify. CD från 2011. Roxette och Marie och Per i olika konstellationer har jag alltid gillat. Lika bra som de var på första plattan blir de aldrig men det är kul med en comeback.
* Veckans citat: "Det finns två kategorier som får ha telefonen på; läkare och prostituerade, och några läkare har vi inte här ikväll!"
(Göran Ebenhart på ståupp har ett kul sätt att säga "stäng av mobilen" på.)
Ett fullsatt Harrys med ståupp.
* Veckans händelse: Kung i baren på Harrys i Ljungby på torsdag. Graceful Motion spelar.
http://ljungby.harryspubar.se/271

Kommentarer
Postat av: Coquina

Ny tävling på min matblogg så kika gärna in där om du gillar kaffe :)

2011-04-17 @ 16:19:16
URL: http://coquina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0