Kulturkullan

Vecka 17
* Läser: Kommer aldrig mer igen av Hans Koppel. Jag som inte brukar läsa deckare har gett mig på en påskekrim, en norsk tradition; att läsa en deckare över påsk. Den här är otäck. Mikes fru Ylva försvinner och han kan inte ana hur nära hon egentligen är. Ni förstår ju att jag tycker det är läskigt när en Ylva kommer bort.
* Lyssnar på: Anna själv tredje med Anna Järvinen på Spotify. CD från 2011. Anna Järvinen är fullständigt mystisk. Jag antar att den här plattan är på svenska, eftersom låttitlarna är det, men jag kan faktiskt inte urskilja ett enda ord hon sjunger. Neä, det här är lite för jazzigt och flummigt för mig.
* Veckans citat:
Melker: "Mamma, eller hur att alla stora flickor har sånna på brösten?!"
Jag: "Ja, du menar en BH"
Melker: "Nej, jag menar det som du har på brösten!!"
Jag: "Ja, det heter BH"
Melker: "ha,ha, jag trodde det hette hängslen!"
(En kompis son har tänkt till.)
* Veckans händelse: PÅSKLOV!
En lycklig långfredagsafton i lusthuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0