Kulturkullan

Vecka 14
* Läser: Att springa av Maria Sveland. Jag tyckte om Bitterfittan och hörde Sveland berätta om Att springa på bokmässan. Den är fruktansvärt otäck, särskilt när man tänker att det är verklighet för många barn även fast det är en roman. Boken handlar om de trettonåriga kompisarna Emma och Julia. Sommaren före sjuan råkar de på en blottare och sedan händer det något med Julia, som har helvetet på nära håll.
Att springa
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9113028308
* Lyssnar på: Ö med Pernilla Andersson på Spotify. CD från 2010. Jag hade inte hört så mycket Pernilla innan jag såg henne i hembygdsparken i somras och igår såg jag henne på Palladium i Växjö. Det är så skönt med en tjej som sjunger på svenska rakt upp och ned, enkelt men vackert.
* Veckans citat:
(En kompis): "Jag hade en klänning som plattade till brösten och så satte jag en pushup-bh utanpå och sen en tröja. När jag var ute och dansade blev jag varm och tog av mig tröjan och då blev det konstigt. Storblommig push-up utanpå klänningen..."
* Veckans händelse: Tullamore Lads på Godsmagasinet på lördag kl.19. Inträde 100 kr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0