Berörd

Igår vaknade jag tidigt hemma hos väninnan, tog med mig en hög gamla DN och gick och lade mig igen och grät när jag läste om överlevande ungdomar från Utöya.

Vi gick och tittade på utställningen Jerusalem av Elisabeth Olson Wahlin och det är starka bilder med skrämmande bildtexter som man inte kan låta bli att beröras av oavsett vad man tycker om homosexuella.  

http://www.ohlson.se/utstallningar_jerusalem.htm

Efter det orkade jag inte med flera tunga saker och då gick vi på Bondens marknad. Visserligen är jag lite rädd för grönsaker, men det var trevligt att gå runt  och titta även utan att handla. Sedan tittade jag på lite beachvolleyboll och segway innan jag åkte hem från Växjö. 

Storgatan på Karl-Oskar. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0