Konstigaste nobben

Jag tycker att man ska använda solkräm men är dålig på det. De säger att man blir lika brun som utan men att det tar längre tid. Hallå, hur många soltimmar har vi i det här landet då? Det är ju inte som att man kan ligga i solen i femtio timmar. Om man inte bor på stranden eller så. 

En kompis som har haft spf 50 i ansiktet, för att hon brukar bli flammig och se smutsig ut om hon bränner sig, berättade att hennes son tyckte hon var blekare efter resan till Mallorca än före... 


Jag börjar bli relativit solbränd. 

När jag gick i gymnasiet var jag kär i en kille som inte var kär i mig. (Oftast var det så.) Jag försökte tjata ihop oss (jag vet att det är en dålig taktik, men han hade faktiskt lyckats med utmattningsmetoden och blivit ihop med en tjej som han överuppvaktat). När jag frågade vad det var för fel på mig fick jag det totalt oväntade svaret "du har för lite pigment". Tack så mycket för det! Det var ett ännu oupptäckt komplex hos mig.

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Hum ibland varar inte ärlighet längst... Kram

2011-08-04 @ 21:41:48
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Jerker Nilsson

Haha jag tror nästan dina tonår var värre än mina med den nobben :)

2011-08-04 @ 22:39:33
URL: http://alltidrottalltidratt.blogspot.com/
Postat av: Ylva

M-L. Man ska inte fråga om man inte vill veta. Kram



Jerker. Jag var en missförstådd och komplicerad person.

2011-08-05 @ 15:23:43
Postat av: Zarah

Som man frågar får man svar... :-)



Såg i en kommentar att du hade cykelavstånd till Ivla och ville titta in. Mitt första anställning jag fick som 16-åring var i Ljungby. Men det är många år sedan...

2011-08-06 @ 21:52:50
URL: http://verandan.svenskablogg.se/
Postat av: Ylva

Zarah. Det blev bil till Ivla för vi hade bråttom, men stugan ligger nära, i Runkarp, hihi...

2011-08-06 @ 23:02:02
Postat av: Zarah

När vi, jag o vänner, pratar om konstiga ortsnamn brukar jag nämna Runkarp!

2011-08-07 @ 13:11:03
URL: http://verandan.svenskablogg.se/
Postat av: Ylva

Zarah. Jag tror att namnet kom högst upp i en omröstning om roliga namn för något år sedan. Ganska många häromkring röstade...

2011-08-08 @ 11:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0