Kulturkullan

Vecka 6

* Läser: Konsten att tala med en änkling av Jonathan Tropper. Ännu en fin bok från Gilla böcker förlag, som jag fått som recensionsexemplar. Den är både sorglig och rolig och handlar om Doug som blir änkling när hans fru Hailey dör i en flygolycka. Doug som tidigare skrivit spalten Konsten att tala med en filmstjärna börjar i stället med spalten Konsten att tala med en änkling som oväntat blir jättepopulär.
himlen-boerjar-haer_3D_beskuren.jpg






























http://www.gillabocker.se/Konsten-att-tala-med-en-aenkling.html

* Lyssnar på: Violent Sky med Lisa Miskovsky på Spotify, CD från 2011. Jag har inte hört så många låtar än, men än så länge är jag tyvärr inte så imponerad. Lisa brukar vara bättre än så här. Eller så behöver jag lyssna in mig och vänja mig. Men nog låter det lite för modernt?

* Veckans citat:
Maken: Vet du vad dalmasarna kallar vattenlås?
Jag: Nej.
Maken: Flexipung!


Från Faluplast. Hm?

* Veckans händelse: Melodifestival, deltävling två, i Göteborg på lördag. Jag går på genrepet på fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0