En lång lista

Jag hittade en lång lista hos: http://www.jeanetteohman.com/

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Köpte ett hus. Att köpa ett ödetorp är inte samma sak.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade jag några?

3. Fick någon du känner barn?
Ja, Annika och Calle har fått en Joel.

4. Dog någon som stod dig nära?
Inte jättenära, men mormors syskon börjar dö ut. De var arton från början och nu är det bara fem kvar.

5. Vilka länder besökte du?

Danmark (Helsingör och Köpenhamn), England (Southend och Ely). Åkte även Finlandsfärja men klev aldrig av i Åbo.


Stranden i Southend.

6. Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011?
Jag kommer inte på något speciellt.

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Det finns inget dunderdatum från 2010.

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Att vi köpt ett hus, kanske.

9. Vilket var ditt största misstag?
Det kommer jag inte ihåg. Det är inte säkert att jag skulle skriva det här ändå.

10. Vilket var ditt bästa inköp?
Huset? Nejmen vad tjatig jag är.



11. Vad spenderade du mest pengar på?
Huset. Hyra, ICA-kortet.

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Min man och mina vänner.

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Inget allvarligt, bara förkylningar.

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010?
Oskar Linnros, Robyn, Eldkvarn, Jay Smith och de andra från Idol.

15. Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år?
Jag har mått bra. Bättre än tidigare år, blev friskförklarad i mars.

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Nej. Jag har mer tid än de flesta och gör mest vad jag vill.

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Nej.

18. Hur var din julafton?
Den var trevlig, men det var lite synd om min brors familj som inte hade något vatten i sin stuga där vi firade.


Mammas och pappas gran.

19. Blev du kär?
Fortsatte vara.

20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Idol, Skavlan, House.

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Hatar inte någon.

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Tjuvarnas stad av David Benioff.

Tjuvarnas stad

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=917001731X

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Från och med Du
 med Oskar Linnros. Jag minns att jag hörde den första gången när jag låg på vår brygga och genast undrade vad det var för en bra låt på svenska.

24. Önskade du dig något som du fick?
Jag brukar köpa vad jag vill ha själv.

25. Önskade du dig något som du inte fick?
En snygg Jeeveslampa. Jag kommer att köpa en snart.

http://frankform.jetshop.se/ProductPopup.aspx?filename=Jeeves_-_pair500_488.jpg

26. Vilken var årets bästa film?
Jag har inte så långt minne, men tyckte om Svinalängorna som var den jag såg senast.

27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Firade i Runkepuben med vänner.

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Mina vänner är bra.

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
En kompis sa en gång att jag gillar tröjor där det händer något. Sant. Det ska vara tryck eller roliga mönster. Gärna röda och blå kläder, eller förstås svarta, vita, gråa eller andra ickefärger. Jag har börjat använda mer kjolar och klänningar.


Skön klänning från Alvesta.

30. Vad fick dig att må bra?
Maken, vännerna, fint väder.
 
31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Sugen på? Vad är det för typ utav fråga? Jag drömde nyligen om Bruce Springsteen, men blev själv förvånad över det.

32. Vem saknade du?
Min mormor.

33. Vilken var din bästa månad?
Juli kanske.

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?

Ja.

35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Jag kommer att flytta från lägenhet till hus.

Kommentarer
Postat av: Pia

Kul lista.. Det snor jag!!! :o)

Det låter som om du haft ett riktigt bra år.. Och husköp blev det också.. :o)

2011-01-04 @ 17:07:33
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Ylva

Pia. Ja, bara ta den du. Ska kolla ditt år.

2011-01-04 @ 18:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0