Kulturkullan

Vecka 2

* Läser: Den tionde gåvan av Jane Johnson. Jag hade aldrig hört talas om den här boken förut och brukar inte läsa historiska romaner så ofta men så fick jag den här av svärmor i julklapp och den är bra. Den har verklighetsbakgrund. På 1600-talet blev engelsmän tillfångatagna av pirater och såldes som slavar i Marocko. Boken följer Cat från Cornwall år 1625 och Julia i nutid.

Den tionde gåvan
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100116300

* Lyssnar på: Jag håller på och lyssnar igenom fantastiska boxen jag köpt med Peter LeMarc. Just nu Tess. LeMarc är en av mina 80-talsfavoriter som jag inte släpper.

* Veckans citat: Den som dricker ensam har bara sig själv att fylla.
Nytt okänt ordspråk.

* Veckans händelse: 
Vernissage till kulturfabrikens utställning Fågel, fisk eller mittemellan på biblioteket. Rickard Svanberg spelar och sjunger. Kl.17-19 på onsdag.

Kommentarer
Postat av: Suzie

Vad fint omslag! Jag älskar sådana böcker som ser gamla ut.

2011-01-09 @ 18:06:56
URL: http://susannawinther.blogg.se/
Postat av: Ylva

Suzie. Ja, den är fin och bra dessutom.

2011-01-10 @ 17:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0