Febertermometer

Jag fick en febertermometer när jag handlade på apoteket Doc Morris. Det tyckte jag kunde vara intressant att ha fast jag inte tagit temperaturen på säkert trettio år. Jag har nog aldrig feber; när jag var liten fick jag konstiga utslag en gång och då konsulterade vi en granne som var pensionerad sjuksyster som diagnostiserade charlakansfeber fast utan feber. 


Om den här termometern stämmer är jag närmast nedkyld (eller har en sjukt kall munhåla). Första gången jag testade den hade jag 36,5 och en annan dag när jag hade lite ont i huvudet och kände mig varm hade jag 35,8...

Kommentarer
Postat av: Jerker

Det beror ju lite på hur länge som gått sen du drack något senast. Vid något tillfälle så hade jag cyklat med feber till vårdcentralen i ca -10°c och hade bara 35°c men den steg snabbt efter jag varit inne och andats :)



Normalt har jag löjligt låg temp när jag vaknar, typ 35,2 vilket gör att jag känner mig febrig när jag vaknar med 36°c...

2011-07-15 @ 10:47:28
URL: http://alltidrottalltidratt.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Jerker. För mig beror det på att jag aldrig har feber.

2011-07-15 @ 20:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0