Shopping i England

Pundet är bra nu, ungefär tio kronor, och till och med min shopping-ointresserade man sa att vi tjänar på att handla i Southend. Det är det jag säger jämt när jag går bärsärk i reafynd; tänk vad man tjänar!

Mitt favoritköpcenter: http://www.royalsshoppingcentre.co.uk


De är lite väl bra på det där med mängdshopping i England; det är mycket två för en, köp en och få en till, köp en och få en present... Jag hade stora problem på Boots när jag ville ha ett plumping lipgloss och inget annat och på 99 p store fick jag köpa två godispåsar för 99 p och det stod inte ens vad en påse kostar.

De frågar alltid om man har kundkort. På Debenhams handlade jag för två pund och fick ett kvitto där det stod Are you extremely satisfied with your buying? Och sedan en mailadress för att gå med i kundklubb och få chans att vinna en miljon. 

Medan maken klippte sig gick jag in i en herrklädesaffär och fick en överdos av slipsar, kostymer och skjortor. Jag har aldrig sett så mycket herrkläder på en gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0