Festlokal

Tror ni att jag hittade festlokalen av mig själv igår? Nej, men jag träffade en trevlig tant i en trädgård och frågade efter samlingslokalen. Hon gick med mig och visade, fast då kom vi till en tvättstuga! Där stod en tjej och tvättade och visste att lokalen låg längst bort på området. Då följde tanten med mig dit för hon tyckte att hon gjort bort sig som bott där i trettio år och inte visste var de hade sin samlingslokal. 




Festen var jättetrevlig, studentens pappa är kock så vi fick fantastisk mat och ett par släktingar spelade en fanfar när tjejen kom dit.

Jag råkade skratta lite för rått när en tioåring fick en smörblomma i ögat, pratade med kocken om kost och hälsa men kommer helst ihåg att han använt femton liter grädde till potatisgratängen, och blev presenterad för en bekants sambo som tjejen som försökte prata med Bob Hansson på Berättarfestivalen tills den här tjejen kom och fick honom riktigt glad genom att prata om deras gemensamma uppväxtby Sågmyra.

http://yfronten.blogg.se/2009/june/bob-hansson.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0