Kulturkullan

Vecka 25
* Läser: Frivillig barnlöshet av Kristina Engwall och Helen Peterson. Jag tycker det är intressant att läsa om barnfrihet och tänkte skaffa mig fler argument när någon frågar om vi ska skaffa barn. Mina svar brukar vara "Nej, vi har får" och "Jag letar efter en lämplig mamma till mina barn." 

* Lyssnar på: Orka då med Emil Jensen. CD från 2006. Jag var och såg Emil Jensen igår på Berättarfestivalen och gick ut efter en timme med skrattvärk i kinderna. Han är så fantastiskt fantastisk! 

Jensen demonstrerar vad en indiepopare är. 

...och en TV-pastor utan tro. 

* Veckans citat: "Här är en fin klocka som är vattentät. Vi har testat den. Det är lite vatten i den nu; tidvatten!"
(Bengt Göran Söderlind på berättarfestivalens berättarauktion)

* Veckans händelse: Midsommarafton på fredag.

Kommentarer
Postat av: Jerker

På det ämnet rekommenderar jag även Mikaela Soncks (red) "Utan" som jag tyckte var bra, med ett antal olika noveller av finlandssvenska författare om både frivillig och ofrivillig barnlöshet.



Emil Jensen såg jag för tre år sen, i samband med att Lasse Winnerbäck spelade i Växjö. Det var en fantastisk upplevelse!

2011-06-19 @ 16:29:07
URL: http://alltidrottalltidratt.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Jerker. Tack för tipset. Jag såg också Jensen på Winnerbäckturnén i Växjö men då var jag inte så impad.

2011-06-20 @ 21:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0