Sägenresa

Idag har jag varit på en fantastisk sägenresa i Alvestatrakten! (Maken jobbar i Danmark i några dagar och slipper mig när jag är fullständigt berättarfestivalrusig. Han bodde i stugan när jag hade festivalhotell hemma.) 

Folkmusikgruppen Bessman sjöng medan vi fikade i en trollskog. 

Här kan man gå in i Trollberget. 

Folklivsforskare Ulf Palmenfelt berättade framför Hyltén-Cavallius, en annan folklivsforskares, gravsten. Jag har aldrig tidigare sett någon med så många nyanser av khaki tidigare men dessutom är han gotlänning och intressant att lyssna på. 

Vi lunchade på tjusiga Gransholm, tidigare disponentvilla till ett pappersbruk. 

Korv stroganoffen kunde jag gjort bättre själv, men de har ett underbart bibliotek!


Trädgården är också fin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0