Tuvesjön

Jag tänkte att vi skulle ta en cykeltur till Tuvesjön, som på kartan ser ut att ligga ungefär en mil från stugan, eftersom jag redan bränt ryggen och inte vågade ligga på vår brygga i solen. 


Det tog en timme att cykla dit och var jobbigt för det var ett helt sjukt väder; svinvarmt men blåsigt. Väl där var det väldigt skönt att bada trots att det nog inte var lika varmt som i dammen som var 23 grader. 

Min nybadade man. 

Det var rätt många som kommit på idén att fira nationaldagen vid Tuvesjön, fast de flesta var nog faktiskt tyskar. 

På vägen hem skippade vi sju km på den mördartråkiga gamla riksettan och tog en slingrig skogsväg i stället. Det här huset ligger så himla fint!

Med schyssta stenrösen. 

Och utsikt över ängar.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vilket mysigt bad !!

2011-06-07 @ 11:55:26
URL: http://www.gugge67.wordpress.com
Postat av: Ylva

Gunilla. Jättefin badplats mitt ute i skogen!

2011-06-07 @ 14:45:51
Postat av: Marie-Louise

Så härligt det där lät, cykeltur och bad :) Och vilken vacker natur. Kram

2011-06-08 @ 14:04:27
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Ylva

M-L. Visst var det en underbar långhelg! Kram!

2011-06-08 @ 21:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0