Azerbaijan

Nu får vi lära oss att stava till Azerbaijan, när de har vunnit ESC. Det var lite oväntat, fast jag vet inte riktigt vad jag hade väntat mig för det var väldigt svårbedömt i år, men jag trodde nog mest på hyperenergiska tomtarna från Irland.

Vi tittade hemma hos vänner där värdinnan hejade på Danmark (med en snygg sångare) och jag gillade Finland (med en sångare som såg ut att vara nykonfirmerad) och Norge som inte ens gick till final. Jag är för det här med grannröstning.

Reflektioner om årets schlagerfinal:

* För killar gällde "högt hår", den ena hysteriska luggen efter den andra.

* För tjejer var det populärt med långt, lockigt, mörkt hår och hissnande djupa urringningar.

* Även fast Eric Saade bara är tjugo är det inte gulligt utan fortfarande ett hot att säga att man ska döda någon. Han sa att han ville döda Jon Ola Sand som väntade till sist med att läsa upp hans namn bland de länder som gått vidare till finalen.
http://blogg.aftonbladet.se/schlagerblogg/2011/05/saade-jag-ville-doda-mr-sand

* Efter att första chocken lagt sig tyckte vi att det var kul med Moldavien och deras sinnessjuka struthattar.

Uppdatering: Aftonbladet skriver också att vi ska lära oss stava, men till Azerbajdzjan.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen2011/article13028506.ab

Kommentarer
Postat av: Suzie

Trodde också att Irland skulle vinna faktiskt.

2011-05-15 @ 14:48:18
URL: http://susannawinther.blogg.se/
Postat av: MariaH

jag gillade greklands låt (bortsett från rapparen), Frankrike o Italien

2011-05-15 @ 20:17:12
Postat av: Ylva

Suzie. Det trodde de själva också...



Maria. Ja, varför skulle Grekland fulrappa?!

2011-05-16 @ 17:25:56
Postat av: Gyrot

Oklokt att envisas med urringningar i just Melodifestivalen? Det är väl då telefonrösterna inte kommer fram?



I övrigt missade jag själva sjungande, men har snappat upp att Saade köpt en trea i Birkastan tillsammans med Molly Sandén. Alltid något.

2011-05-16 @ 19:40:42
URL: http://www.gyrot.se
Postat av: Ylva

Gyrot. Tack för den infon!

2011-05-17 @ 13:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0