Curling

Jag åkte med Ladies circle till Växjö och spelade curling igår kväll. Att jag testat en gång förut gav mig inget försprång, för det var 1994 när vi hade idrottsdag på Malungs folkhögskola och det jag minns mest var att en stor kille i orange tröja ramlade och kanade över isen som en galen enorm apelsin och man tänkte "aj , så kallt med is på magen". 

En fin och ocurlad hall

Vi kom inte ens så långt så instruktören tyckte det var någon idé att visa sopteknik, men vi hade väldigt roligt. 


Väninnan ska resa sig efter ett kast, eller vad det kan heta. Hon hade en egen teknik och lade sig på isen mest hela tiden. 


Kommentarer
Postat av: martina

Haha, jag ser ju verkligen proffsig ut =)

2011-11-24 @ 21:06:29
Postat av: Jerker Nilsson

Det där testade jag för några år sen och jädra vad mkt svårare det var i verkligheten jämfört med hur lätt det ser ut :)

2011-11-25 @ 07:56:09
URL: http://alltidrottalltidratt.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Martina. Det är bra att gå in för det man gör! :-)



Jerker. Ja, det som funkade bäst för mig var att glida på ena knät...

2011-11-25 @ 16:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0