Kulturkullan

Vecka 46

* Läser: Delhis vackraste händer av Mikael Bergstrand. Det här är en väldigt rolig bok om stackars Göran som saknar sin exfru, blir av med jobbet och får åka med sin kompis, som är reseledare, till Indien. 

Delhis vackraste händer
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9113037285

* Lyssnar på: Fools and Worthless Liars med Deaf Havana på Spotify. CD från 2011. Det var Spotify som tipsade mig om det här bandet som jag aldrig hört. Gammal hederlig rock. 

* Veckans citat:

"Ge dig, pappa!"
"Vad då? Jag trodde att du ville höra något ungt."
"Och så sätter du på Timbuktu! Han spelar med pensionärer som Mikael Wiehe och Nisse Hellberg. Och har någonting ihop med Peps Persson och Jacques Werup också, tror jag."
Inom loppet av fyra sekunder lyckades hon avfärda fyra av mina skånska kulturikoner som hopplösa föredettingar och dessutom göra ner den enda lokala yngre musiker som jag verkligen högaktade. En tydligare gubbstämpel kunde min tjugoåriga dotter inte ha gett sin far.
(Sid. 39, Delhis vackraste händer, Mikael Bergstrand)

* Veckans händelse: Lyckliga gatan, musikal av Sölve Rydell, premiär på fredag på Grand. 

http://www.ljungby.se/Global/DOKUMENT/Kultur%20o%20fritid/Kulturmilj%C3%B6/Lyckliga%20gatan.pdf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0