Kulturkullan

Vecka 42

* Läser. Sarahs nyckel av Tatiana de Rosnay. Egentligen hade jag tänkt vänta med att läsa den här boken tills jag sett filmen, som jag ska göra imorgon, men så tog boken jag höll på med slut så då började jag. Den verkar lovande men hemsk. 

Sarahs nyckel
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9170282730

* Lyssnar på: Toni Holgersson på Spotify. Jag hade kompisar på högstadiet som gillade Toni men jag gjorde aldrig det. Nu har jag läst en del om hans son Dante, som också är musiker, och så tänkte jag se vad jag tycker nu. Jag tycker fortfarande inte om Tonis röst, men annars skriver han låtar som jag borde gilla och skulle nog göra det om någon annan sjöng dem, mindre släpigt. 

* Veckans citat: Linda tittar på mamma och skakar på huvudet. "Du tror väl inte ens själv på hälften av allt du säger, eller hur?" "Jag vet inte", säger mamma och sätter sig ner på stolen. " Jag kan vara rätt övertygande."
(Sid. 107, Sju jävligt långa dagar av Jonathan Tropper)

* Veckans händelse: Sarahs nyckel på Ljungby Bio Kontrast måndag kl.19. Kostar 50 kr för medlemmar och 70 för icke-.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0