Mamma, pappa, hjälp!

Jag är ensam hemma och maken vet inte ens när han kommer hem från Stockholm dit han blivit ivägskickad på jobb. (Tur att jag inte har ett spännande jobb.) Det kan komma att uppstå vissa problem här i hans frånvaro.

* Jag kan inte tända vår kamin. Eller, tända kan jag men jag vet inte hur jag ska få det att fortsätta brinna. Jag brukar skylla min eldskräck på att jag suttit i en brinnande bil när jag var liten, men det håller inte riktigt för då förstod jag inte att vara rädd. 



* Jag blir fårvakt. Med varg i området. Och jägare för både älg och varg. Fåren är skotträdda och är det någon gång de rymmer så är det när de blir skrämda. 

* Jag skulle behöva sätta igång en till frys, nere i källaren, och vet inte ens var jag ska ställa frysen för vi har inte så många uttag där nere. Mamma och pappa kommer hit imorgon och ska ta med sig en massa sylt och svamp så jag måste ha plats i frys. 

* Jag har tänkt att mina föräldrar ska ta med sig bänken som min bror fått i 40-årspresent hem till Hedemora där den ska stå, men maken säger att den inte är färdig. Jag vet inte riktigt vad som inte är klart men misstänker att det är något komplicerat.

Kommentarer
Postat av: MariaH

ah, kommer ihåg hur djävligt jag frös första hösten efter att mamma dog o jag inte hade en aning om hur pannan fungerade...

2011-10-19 @ 21:17:30
Postat av: Jerker Nilsson

Vi körde förbi skyltarna med "Runkarp" på idag. Är det långt från den belagda vägen som går till S.Ljunga och er stuga på den vägen?

2011-10-20 @ 17:44:04
URL: http://alltidrottalltidratt.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Maria. Jag minns det, usch vilket misärår det var.



Jerker. Om ni var vid skylten "Runkarp 3" så är det bara ett par km från vårt.

2011-10-21 @ 19:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0