Tomas Tranströmer

Nobelpriset i litteratur går till Tomas Tranströmer! Äntligen, är det många som tycker och jag trodde att han aldrig skulle få det. Han är kanske inte min favoritpoet men det är trevligt med ett namn jag känner till och att vi har böcker av honom på vårt skolbibliotek. Jag kommer antagligen att vara citerad i morgondagens Smålänningen och till dem sa jag att jag tycker att det är kul att en poet har fått Nobelpriset.

En kändispoäng är att jag haft en kompis som bott granne med hans dotter i Uppsala. Kompisen och hennes pojkvän tyckte inte att det var så kul att höra Emma sjunga högt genom väggarna. Man kanske inte ska bo i lägenhet om man är operasångerska?

Kommentarer
Postat av: Jerker Nilsson

Jag tyckte det jag vet om honom gjorde honom till ett bra val!

2011-10-06 @ 21:35:59
URL: http://alltidrottalltidratt.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Jerker. Jag visste inte att han är så stor ute i världen. Det har hänt en skum grej; nån har tagit den här kommentaren och satt in på inlägget om Eccoskor.

2011-10-09 @ 21:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0