Optikern

Jag har varit hos optikern på ögonkontroll och beställt nya linser. Lite kaxigt har jag använt linserna en månad i sträck och sedan slängt dem och tagit nya, men det hade varit bra om jag gjort som de sagt åt mig och tagit ut dem och rengjort en gång i veckan.

Nu sa min nya optiker att jag har "kärlbildning och staining" (läskiga bilder när jag googlade) och helst ska gå i glasögon i en vecka. Ja, sa jag. Men det går faktiskt inte!


Jag ser för bedrövlig ut i glasögon! (Här är klockan ungefär sju på morgonen och jag kunde inte sova för att det regnade så mycket.) 

Ungefär tre timmar senare har jag fixat till mig så att jag kan visa mig på jobbet. 

Som vanligt är det så här att jag inte tar emot några elaka kommentarer; det är bara jag som får säga att jag är ful, annars är det kränkning!

Kommentarer
Postat av: Jerker Nilsson

Ful är du ju knappast. Däremot har du så fula glasögon att ingen kan vara snygg i dem :D

2011-09-07 @ 22:16:48
URL: http://alltidrottalltidratt.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Jerker. Jag är ett monster på morgnarna, men tack.

2011-09-08 @ 19:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0