Näsoperation och poesi

Igår var jag i Växjö och opererade näsan. Inte för att den är ful utan fel, jag är alltid täppt i näsan! 

Efteråt var jag förlamad i ansiktet av bedövningen. Jag vet fortfarande inte riktigt hur det blev för nu har jag sårskorpor inne i näsan, men jag hoppas att jag ska kunna andas genom näsan som vanliga människor snart. 
 
Det var en snabb operation och jag gick på poesi på Uffes källare på kvällen. 

Varför har jag inte varit på Uffes källare förut?! Jag älskar ju sådana här ruffiga ställen med kulturmänniskor! 

Roliga Ann Dahlström från Kalmar (som jag hörde på uttagningen till SM i poetry slam) gästade poesiklubben. Den andra gästen hade förhinder så efter Ann var det öppen scen. 

Min duktiga kompis Marie Nilsson läste ett par dikter. 
Den sista onsdagen i varje månad har Växjö scenpoesiförening uppträdanden på Uffes källare från kl.18. 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Hoppas näsan har fri passage from. nu då !
trevlig källare det där du !

Svar: Ja, jag tänker på mysiga Tonkällan i Hedemora som stängde precis när jag skulle fylla arton.
Ylva

2013-05-31 @ 12:41:29
URL: http://www.gugge67.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0