Roliga böcker

En bekant bad mig om tips på roliga böcker. Det kan vara ganska svårt att hitta men jag har gjort en lista och här kommer den. Det är både skratta-böcker och feelgood.
 
Fredrik Backman: En man som heter Ove, Min mormor hälsar och säger förlåt
Jonas Jonasson: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, Analfabeten som kunde räkna (har inte läst än)
David Safier: Dålig karma 
Michael Bergstrand: Delhis vackraste händer, Dimma över Darjeeling (har inte läst än)
Jonathan Tropper: Boken om Joe, Sju jävligt långa dagar, Fördelarna med en kollaps, Konsten att tala med en änkling
Erlend Loe: nästan allt han skrivit 
Jenny Jägerfeld: Hål i huvudet, Här ligger jag och blöder, Jag är ju så jävla easy going
 
 
Miika Nousiainen: Hallonbåtsflyktingen
Caitlin Moran: Konsten att vara kvinna, Morantologi
Christer Lundberg: Gräspojken
Maria Goodin: En nypa salt
Dawn French: En liten smula underbar
Per J Andersson: New Delhi - Borås
John O´Farrell: Det bästa av två världar, Här är ditt liv, Kan innehålla nötter, Mannen som glömde sin fru

Kolla min läsdagbok http://ylvarosen.blogspot.se/
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Just roliga böcker för vuxna är en svår genre tycker jag! Så tack för att du delade med dig :-)

Svar: Ja, det är svårt! En gång frågade en elev efter komedi och det är ju knappt en bokgenre om man inte menar teater.
Ylva

2013-10-25 @ 15:26:19
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

En del av dom böckerna har jag läst, men långt ifrån alla. Tack för tipsen!
:-)

Svar: Inte ens jag har ju läst alla... Det är en arbetsförmån som bibliotekarie att få tipsa om böcker man inte läst själv. :-)
Ylva

2013-10-25 @ 17:49:40
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0