Lucia

Idag har våra esteteelever fullt upp med tre luciaföreställningar på morgonen och två luciakonserter för allmänheten på kvällen. Om ni har möjlighet tycker jag att ni ska gå och se dem sjunga i Missionskyrkan i Ljungby kl.18 eller kl.20 ikväll! 

Det här ska man egentligen inte behöva kommentera men årets Lucia är mörkhyad och jag tycker att det är så fint.
 
När jag gick i sexan hade vi en Lucia adopterad från Indien och det var ganska ovanligt då. Fast vi var lite sura i vår klass att det var den andra sexans Lucia som blev vald för hela skolan. Lucian i vår klass var lång med långt ljust hår, helt traditionsenligt, och henne valde vi varje år utom en gång när vi hade en kort mörkhårig tjej. 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vi har haft världens gulligaste luciatåg här idag, dagisbarn !

Svar: Åh, ja, det är ju sött! Maken berättade om när de hade ett barntåg på jobbet en gång och en liten tomte satt och sög på ett ljus, hihi...
Ylva

2014-12-12 @ 13:12:44
URL: http://www.gugge67.wordpress.com67.com
Postat av: Ama de casa

Åh... Jag hinner nog inte dit... ;-)

Svar: Nej, det är synd! De är så bra! :-)
Ylva

2014-12-12 @ 17:55:27
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Förra året hade vi en flykting från Afghanistan i vårt luciatåg. Firande över gränserna och öppenhet minst sagt!

Svar: Vad bra! Jag gick samtidigt som våra SFI-elever och de var imponerade och lite förundrade, tror jag.
Ylva

2014-12-13 @ 08:48:16
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0