Hitta stilen

I det nya numret av ICA-tidningen Buffé är det en intervju med en livsstilsprofessor som förklarar att hälsa handlar mycket om status och utbildning: 
 
"Till exempel ökar nu hjärtinfarkt och stroke bland unga och lågutbildade. Var man bor i landet har också betydelse. 
   -I en mindre ort som Hedemora finns inga salladsbarer. Där finns i stället korvmojen som gör Sveriges största tunnbrödsrulle. Dryga kilot väger den. Så det är fel att lägga hela ansvaret på individen; det är lika mycket en samhällsfråga." (Sid.25, Buffé nr 2/14) 
 
Men de har byggt en tjusig arena i Hedemora för dem som rör på sig. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Hmm... Vi har väl alla ett visst val! Hoppas att arenan kommer att bli välbesökt i stället.

Svar: Ja, den korvkiosken ligger utanför centrum så det är ett val att ta sig dit.
Ylva

2014-02-19 @ 21:04:02
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

men, lite ligger det väl i en individs val... man behöver ju inte äta på lappens varje vecka :)

Svar: Ja, det gör det. Jag äter sällan ute och tycker fortfarande att det är festligt med pizza.
Ylva

2014-02-19 @ 22:23:17
URL: http://www.gugge67.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jag föredrar korvmojjen framför salladsbaren och stranden framför arenan.

Att leva är att dö en smula.
:-)

Svar: Hehe. Arenan kom till långt efter att jag flyttade därifrån men jag har en känsla av att jag inte skulle använda den även om jag bodde där.
Ylva

2014-02-19 @ 23:23:48
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Mor

Det går visst att köpa sallader i Hedemora(smörgåsshopen, ICA, Hemköp, flera kondis) och det är nog ändå mest förbipasserande som köper den generösa tunnbrödsrullen hos Lappen!

Svar: Jag tror att det mest är helgnätternas gäster som äter där. Jag har nog bara köpt tunnbrödrulle där en enda gång, är ju för snål för att äta ute.
Ylva

2014-02-19 @ 23:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0