Pengarna tillbaka

Jag har varit en sväng med en kompis till Växjö och fått tillbaka pengar. Det började oväntat med att parkeringsautomaten spottade ut tretton kronor när vi lagt i två!
 
Jag lämnade tillbaka ett par biljetter på Konserthuset till ett evenemang som bytt lokal och tid. Sedan gick jag till stationen och frågade om jag kan åka på mitt värdebevis för Skånetrafiken här i Småland. Javisst, sa kvinnan i biljettkassan och satte in 326 kronor på mitt busskort så att jag och en person till kan åka gratis till Köpenhamn! 
 
Detta firade jag med en Växjö kebab (inte min särskrivning). Förra gången jag var på den pizzerian beställde en kompis en sådan och vi var fem personer som försökte övertyga pizzabagaren om att detta är en pizza. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Åh! Plötsligt händer det! Du skulle ha satsat mer i den där parkeringsautomaten... ;-)

Svar: Ja, jag skulle ha slängt i alla mynt jag hade!
Ylva

2014-02-27 @ 21:32:19
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Vilken god och bra dag på alla vis :-)

Svar: Ja, jag är så otroligt nöjd! Det enda som var lite synd var att kompisen som var shoppingsugen inte hann gå i några affärer.
Ylva

2014-02-28 @ 06:50:28
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0