Kulturnatt i Växjö

Igår var jag på kulturnatt i Växjö och det var som alltid en trevlig blandning. 

Installation i Teaterparken. 

Finurliga Ann Dahlström från Kalmar läste poesi på Palladium. 
 
Vernissage för en fotoutställning på Smålands museum. 
 
Fina lampor i Konsthallen. 
 
Invigning av Kulturnatten med eldshow. 
 
Pär Lagerkvist, Edith Södergran och Dan Andersson, en jämförelse i dikt och ton på Stadsbiblioteket. 
 
Blandade visor med Joel Berg på Regionteatern. 

Monica Zetterlundsånger med Hanna Elwe Trio på Regionteatern. 

Beatlesmässa i Domkyrkan. 

Installationen utanför Konserthuset på kvällen. 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken intressant natt på alla vis!

Svar: Ja, det var det och jag var alldeles matt efteråt. Inte konstigt med tanke på att jag var ute på stan mellan kl.14 och 24!
Ylva

2014-01-27 @ 06:28:04
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Mor

Den där diktjämförelsen skulle jag verkligen ha velat vara med på. Tre fantastiska diktare, tycker jag.

Svar: Ja, det var väldigt bra! Du skulle ha gillat det. Kvinnan som läste hade dessutom en behaglig röst och prästen som sjöng var duktig.
Ylva

2014-01-27 @ 10:50:18
Postat av: Ama de casa

Attans också att jag inte visste om det där med Kulurnatten. Jag skulle kunnat ha läst upp några av mina storslagna verk. Undrar just varför dom inte hörde av sig? ;-)

Beatlesmässa i Domkyrkan? Då skulle jag också ha kunnat bli lite religiös... ;-)

Svar: Jag ska tipsa dem att ta med dig nästa år. Möjligen tycker de att det är för dyrt att betala din resa till Växjö. Ja, Beatlesmässan var mäktig.
Ylva

2014-01-28 @ 11:54:40
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0