Brev från mig till mig

Jag fick ett brev från mig själv som Postmuseum sparat i tjugo år! 

Ingen kunde ana att jag skulle hamna i Småland. Jag var ihop med en kille från Långshyttan (två mil från Hedemora) och vi var på väg till Malung där jag skulle gå på folkhögskola. Men så har jag skrivit detta:
 
...när jag gått i Borås vill jag ha jobb som bibliotekarie i nån mellanstor svensk stad, större än Hedemora... 
 
Jag hade ännu inte utvecklats till Kulturkulla men förutsåg detta: 
Jag tror att jag ska fortsätta att lyssna på 80-talsmusik för nu har det kommit alldeles för mycket dålig musik som hiphop, rap, techno och dance. 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilket trevligt och roligt brev och ett bra initiativ! Vi låter våra elever skriva ett sådant brev...

Svar: Ja, det var jättekul! Bra idé att låta eleverna skriva.
Ylva

2014-10-10 @ 19:30:34
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

Kul, läste om det där ...:)

Svar: Ja, det var ju före internet så jag har inte så mycket sparat som jag skrivit då.
Ylva

2014-10-11 @ 11:16:22
Postat av: Ama de casa

Men gud vilken rolig grej! Braigt förutsett också :-)

Svar: Ja, det var riktigt spännande att få brevet!
Ylva

2014-10-11 @ 12:40:58
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: klok som en bok:-)

Vad kul! synd att jag inte var med och skrev till mig själv, hade varit intressant att öppna och läsa nu:)

Svar: Ja, det är verkligen intressant, även om man tror att man minns vem man var. Det var en del som förvånade mig.
Ylva

2014-10-13 @ 11:35:51
URL: http://mestbaradeckare.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0