Äthelg

Jaha, jaha, det blev ännu en frossarhelg. Mina föräldrar är här och då måste de ju ha riktig mat. I fredags lät jag mamma steka entrécôte för att hon gör det så bra. 

Igår var vi på afternoon tea på Stockhultgårdens tebod. Det var vår 70-årspresent till mamma (som inte fyller förrän i oktober men då kommer hon att vara i Uganda), en himla bra present måste jag säga! När vi kom till stugan hade maken slaktat en tupp som vi grillade. 

Idag var vi på födelsedagsbrunch hos vännerna/grannarna i Runkarp. Där får man alltid otroligt mycket och gott! Jag gav bland annat ett par dessertkokböcker till födelsedagsbarnet och erbjöd mig att komma dit och provsmaka sedan. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Alltså? Försvann min kommentar? Vet inte...

Ni verkar ha mycket firande på gång, så alla är glada och nöjda - utom möjligen tuppen? :-)

Svar: Ja, vi är mycket nöjda. Det lär bli mera tuppslakt här.
Ylva

2014-09-21 @ 23:09:44
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

det där med afternoon te måste jag testa nångång verkar vara mycket goda tillbehör !

Svar: Gunilla. Jag älskar afternoon tea! Vi fick två kannor te, två sandwichar, två scones och fem kakor var.
Ylva

2014-09-22 @ 11:44:12
URL: http://www.gugge67.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0