Skördefest

Igår var vi med ett par vänner på Ölands skördefest. Vi har aldrig sett så många pumpor och ställen med loppis, konst och/eller hantverk i alla våra liv! Jag gillar folkfest och jippon, men våra män vill hellre skrota runt ute på landet så vi fick välja vad vi skulle släpa med dem på. 
 
Återbruksglas i Skärlöv. Tack, Lillemor, för tipset! 
 
Vi åkte till en fin kalkstensstrand och upptäckte fossiler, inga bilder tyvärr.

Männen blev intresserade när det fanns en massa gamla traktorer. 

Längst ned i söder finns den ståtliga fyren Långe Jan. 

Vi kom för sent till Fårets dagar på Borgholms slottsruin, men här är slottet utifrån. 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Verkar vara mysigt med skördefest !

Svar: Ja, det var fint väder och trevligt, men fruktansvärt mycket folk. (Det var inte jag som körde bilden på Öland.)
Ylva

2014-09-28 @ 18:22:58
URL: http://www.gugge.67.wordpress.com
Postat av: Ylva

Gunilla. Bilen, menar jag såklart.

2014-09-28 @ 19:02:35
Postat av: Per Jernberg

Stenåldersdildo - :-D (y) ! (bläckfiskarm tippar jag)

Välkända vyer :-). Bifogar en bild till din man; sannolikt med samma traktor som finns på din, fast för drygt 50 år sen, för övrigt på gårdsplanen vid garaget där Återbrukshyttan höll till.

http://jernis.wordpress.com/2009/05/12/den-lilla-traktorn/lilla-traktorn5/

Svar: Jag tog bort den detaljen men tror också att det är bläckfiskar. De kanske inte är så rysligt gamla men allt som är förstenat tror jag automatiskt är från stenåldern...
Traktorsamlingen stod på gården som säljer linolja. Maken köpte en dunk till sin träbåt.
Ylva

2014-09-28 @ 20:40:18
URL: http://jernis.wordpress.com
Postat av: Lillemor

Härligt att få se lite Ölandsbilder igen. Nu vet du ungefär var vårt sommarhus ligger och kanske kan titta förbi en sommar när vi är där? :-)
/Lillemor

Svar: Vad trevligt! Nu fick tyvärr maken Ölandsöverdos så vi kommer inte att åka dit på länge.
Ylva

2014-09-29 @ 12:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0