Stormen Gudrun

Idag är det tio år sedan stormen Gudrun härjade. Det var inget kul att ha en liten stuga i skogen när skogen trillade. Vi blev fast i stugan över natten och sju trän föll över huset. Sedan köpte vi ett sågverk och röjde upp själva eftersom vi har för lite skog för att det ska vara värt att skicka iväg stammarna till vare sig ved eller brädor. Och eftersom maken är sådan att han alltid måste ordna allting själv. 
 
Detta hände sig på den tiden då man framkallade kort och satte in i album och mina fotoalbum är fortfarande nedpackade så det blir en bild på en bok om stormen som jag ska bläddra i ikväll. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken mardröm att sitta fast så ute i skogen och vilka enorma skador. Däremot kan jag inte förstå att det redan är tio år sedan...

Svar: Det var hemskt otäckt! Jag tycker inte heller att det var så länge sedan.
Ylva

2015-01-08 @ 21:00:42
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Fy vad ruskigt... Man blir väldigt liten när naturen ryter till...

Svar: Ja, det var helt overkligt! Nu har vi lärt oss att lyssna mera på varningar för oväder.
Ylva

2015-01-09 @ 10:54:44
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0