Hedemora

Nu är det dålig uppdatering här för vi är inte hemma.
 
I torsdags var jag med väninnan och hörde Elin Ruth i Växjö. Det var mycket bra och trevligt! Vi såg henne i Ljungby för några år sedan och blev alldeles nostalgiska.
 
 
 
 
Nu är vi i Hedemora och hälsar på mina föräldrar i deras nya hus. Det är synnerligen besynnerligt att komma hem till ett hem jag aldrig bott i. 
 
Igår var vi och hälsade på en kompis familj. Deras hus brann ned för några år sedan och nu har de byggt upp ett likadant. Det är jättefint! 
 
Idag var vi i Avesta och Norberg. Vi var och tittade på en gammal gruva och jag blev orolig när familjen klättrade omkring på branten och plockade kantareller.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilket fint hus! Roligt att kunna bygga upp på samma vis igen.


Svar: Ja, jag hann inte se det gamla huset, men nu är det jättefint! Det var så sorgligt att hans släktgård från 1920 brann ned!
Ylva

2015-07-18 @ 22:39:07
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Oj vad du flänger runt! :-)
Läskigt med branden, skönt att det gick att bygga upp likadant.

Svar: De har bråkat väldigt mycket med försäkringsbolag men nu blev det väldigt fint!
Ylva

2015-07-19 @ 10:24:59
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0