I Växjö

Igår körde jag med min danska väninna till Växjö. Först gick vi på Rusta och köpte bland annat utomhusfärg så att våra män blev nöjda. Sedan hade jag tänkt att vi skulle gå på Muminutställning på biblioteket (fin, men ganska liten och bara om boken Vad hände sen?) och sedan en fotoutställning om stormen Gudrun på Konsthallen som tyvärr var stängd (jag tänkte inte på att det var måndag och typisk stängd museumdag). 
 
Vi gick i affärer i stan och så åt vi grekiskt på 4 krogar vid sjön.
 
 
En lustig sak var att vi var de enda gästerna men blev placerade längst in fast det finns fönsterbord med utsikt över sjön. 
 
Vi gick och lyssnade lite på allsången i Linnéparken och hörde TT Grace. Sedan tramsade Peje och Augustina (obscent och bonnigt) och drog fram Babsan ur en soptunna och sedan kände jag att det blev lite väl konstig svensk humor så då åkte vi hem.
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Då hade jag bett att få byta bord för så besvärlig är jag ;-)

Svar: Nej. regngrå utsikt och fönsterborden var bokade.
Ylva

2015-07-28 @ 17:20:37
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Haha! Där snodde Znogge min kommentar, för precis det hade jag också gjort :-)

Svar: Då kan du se svaret till Znogge. :-)
Ylva

2015-07-28 @ 18:23:19
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0