I nian

Jag läser lite i mina gamla dagböcker då och då, men bara en bit i taget för det är så jobbigt generande läsning. Det är svårt att fatta att det är 25 år sedan jag gick ut nian. Här är ett stycke från 900102 när jag hade en kusin från Västerås på besök: 
 
"Efter middagen tänkte jag visa Karin den stora staden Hedemora som hon belv verkligt imponerad av. Vi träffade Emma, hennes föräldrar + Lotta och Stefan, Domusmannen, Jocke och Jimmie, skomakare Lederer som lagade min sko gratis, ECR med Carina, Yxis och några till."
 
Jag har glömt vilka en del av de där personerna är, det är rätt skönt... ECR var regplåten på en bil med en man vi spanade på. Jösses så töntiga vi var, jag och mina vänner! 
 
Nu för tiden träffar jag på tomtar när jag är ute och cyklar. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

25 år sen? Jösses... Jag gick ut nian i fjol. Eller om det kanske var i förrfjol? ;-)

Svar: Måste varit året före mig då...
Ylva

2015-06-13 @ 11:42:39
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

haha, jag är nog glad att jag inte har några böcker att läsa :) Skämt åsido, det är skoj !!

Svar: Jadå, jag skrattar emellanåt. Till exempel har jag skrivit "Farbror Frej gjorde snus av fickludd idag" om ett TV-program :-)
Ylva

2015-06-13 @ 17:05:59
URL: http://www.gugge67.wordpress.com
Postat av: Znogge

Roligt att ha kvar sina tankar från den tiden men nog har man förändrats...

Svar: Ja, det är både roligt och pinsamt. :-)
Ylva

2015-06-14 @ 11:40:35
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0