Invigning

Idag var det invigning av Berättarfestivalen. Jag hade inte tänkt gå på det men vann en biljett från tidningen Smålänningen, trevligt! Här är några av alla medverkande.

Nimer Salamoun från Syrien pratar spanska och har tolk. 
 
Mare Balticum spelar musik från 1600-talet. 
 
Bob Pegg är en berättare och musiker från England.
 
Niklas Krog skriver ungdoms- och fantasyböcker. 
Cecilia Persson är en samisk berättare som jojkar och skådespelar och hon vann årets Mickelpris som är festivalens eget pris för berättare. 
 
Kajsa Bohlin är en cirkusartist med humor. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken trevlig vinst :-)

Svar: Ja, jag var nöjd med kvällen!
Ylva

2015-06-13 @ 10:03:37
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Musik från 1600-talet? Weehooo! Nu kände jag mig helt plötsligt modern :-D

Svar: Ja, det är bra med perspektiv ibland ;-)
Ylva

2015-06-13 @ 11:43:52
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0