Litteraturkryssning

Jag och mamma var på vår årliga litteraturkryssning med tidningen Vi från torsdag till fredag. Det var trevligt som alltid, trots att jag hade ont i halsen och om jag vore en sådan som får feber skulle jag haft det. 
 
Åsa Larsson som skriver deckare och ungdomsböcker. 
 
Peter Kihlgård som skrivit bland annat Kicki och Lasse.
 
Lars Lerin som är konstnär och fick Augustpriset i fackklassen för Naturlära. 
 
Kristina Sandberg som fick Augustpriset för Liv till varje pris, den avslutande delen i trilogin om hemmafrun Maj.
 
Elin Boardy som fick tidningen Vis litteraturpris 2014 för Mary Jones historia. 
 
Märta Tikkanen var sjuk och i stället fick vi höra Ebba Witt-Brattström som är litteraturvetare och professor och har skrivit Stå i bredd: 70-talets kvinnor, män och litteratur. 
 
Barbro Lindgren som fick ALMA-priset 2014 och har skrivit barnböcker som Jättehemligt, Loranga, Masarin och Dartanjang och Mamman och den vilda bebin. 
 
Fredrik Lindström som tyvärr blev lite lat och mest läste ur sin novellbok När börjar det riktiga livet? 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Där gjorde han det lätt för sig. Men det gav kanske behållning ändå...

Svar: Jag gillar honom och det var kul, men jag har läst de där novellerna för länge sedan så det hade varit kul med något nytt!
Ylva

2015-03-23 @ 21:49:45
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

Det var många "föreläsare" på den kryssningen, hann du med någon "livedans" då ? :)

Svar: Nä, för jag var trött och sjuk och gick och lade mig kl.22. Skruttigt av mig!
Ylva

2015-03-24 @ 12:57:28
URL: http://www.gugge67.wordpress.com67.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0