Borttappad röst

Det här är ju löjligt! Jag tappade rösten i lördags och har inte fått tillbaka den än! Det är totalt obefogat för jag har inte ens skrikit och kan inte beskylla Springsteen för detta längre. En av kompisarna som var med har troligen smittat mig, men så här länge har jag aldrig varit tyst. Jag går omkring hemma och viftar och väser missnöjt... Tur att jag har en röst här!
 
Här är en rolig bild från före konserten.
 
Jag hade inte tänkt lägga mig i den pågående diskussionen om våldtäkter på festivaler men nu vill jag bara säga att jag inte förstår hur män kan bli upprörda och säga emot helt självklara saker. Det ÄR nästan alltid killar som tafsar och tjejer som råkar ut för det. Jag ska kunna gå ut i min korta skinnklänning och känna mig trygg. Nu har jag aldrig blivit utsatt för något otäckt, men det verkar bara som att jag haft tur.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ami

Absolut ska man kunna gå ut i korta klänningar utan att råka ut för tafsande män!
Krya på dig med rösten!

Svar: Tack! Här i Sverige är det en helt sjuk debatt där män blir kränkta för att kvinnor säger att de tafsar. De män som inte tafsar behöver ju inte ta åt sig!
Ylva

2016-07-05 @ 17:52:00
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Bilden är helt suverän! :-)

Tafsande karlar kan dra åt...

Hoppas du får tillbaka rösten snart! Jobbigt att bli tystad på det där viset.

Svar: Tack! Idag har jag börjat prata så smått. Visserligen låter jag som en gammal whiskypimplande rökare men ändå. :-)
Ylva

2016-07-06 @ 10:10:14
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Härlig bild på gänget :)

Usch, det där med allt hemskt som händer och tjejer blir utsatta för,det är horribelt :(

Svar: Visst är det gräsligt med alla övergrepp nu! Jag tycker inte att det varit så tidigare men jag kanske varit skyddad och varit på ganska snälla festivaler. Sweden rock har snittålder 39 tror jag.
Ylva

2016-07-06 @ 10:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0