Fredagsrock och söndagskonsert

Jag har varit i Köpenhamn fredag-måndag och bland annat gått på Tivoli där jag har årskort. Att åka ensam till Köpenhamn fick mig att känna mig våldsamt världsvan, jag som inte hittar någonstans hittar faktiskt till en hel del ställen där nu. Jag åkte tåg från Älmhult till Kastrup, sedan metro och S-tog till lägenheten på Fredriksberg och gick på konsert på Tivoli. När jag kom hem till lägenheten jag lånar gick strömmen och då blev jag hjälplös och fick ringa vännerna vars bostad jag var i.
 
Oh land är stor i Danmark och jag har lyssnat lite på henne efter ett tips från en dansk bekant.
 
På söndagar har de gratiskonserter på Christiania och jag fick höra Thöger Dixgaard och Joey Moe, som båda var bra!
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilka härliga dagar och Köpenhamn är en underbar stad. Perfekt att kunna låna en lägenhet där om man inte har så nära.

Svar: Mycket bra arrangemang när danskarna vill vara i Sverige. :-)
Ylva

2016-07-26 @ 12:03:29
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0